Taekwondo HANTEI in Italie.

03-02-2008 door marloes.ankone

Vrijdamorgen zijn we om half zes vertrokken met de bus naar Keulen en van hieruit met het vliegtuig naar Napels.
Hier werden we begroet door een italiaanse delegatie en aansluitend hebben we een busreis van ca. 3 uur gemaakt tot onze eindbestenning in Val d'Agri. Na een stevige maaltijd zijn we allemaal direct in bed gekropen.
De volgend ochtend zijn we om zes uur opgestaan en om zeven zaten we in de bus naar Matera. Hier hebben we diverse wedstrijden in competitievorm gedraaid. Onze tegenstanders waren deelnemers van het nationale team van Kenya en diverse regionale Italiaanse teams.
We hebben als Hantei een zeer goede indruk achtergelaten door de meeste partijen te winnen, waarbij Niek oude Essink Nijhuis uit werd geroepen tot Sporter van de dag. Zondag zijn we om acht uur vertrokken met de bus naar Brindisi, we zijn hiervoor Italie van west naar oost doorkruisd en zeer mooie landschappen onderweg gezien.
Na aankomst in Brindisi wachtte ons een enorm welkom met een staande ovatie alsof er een wereldkampioensteam kwam. Wederom hebben we hier een wedstrijd schema in competitievorm afgerond waar ook weer de nadruk op de behaalde eerste plaatsen lag. Dit heeft geresulteerd in een enorme beker voor het beste teamresultaat. Aansluitend is er een bezoek an de stad geweest. Op de terugweg zijn we Euitgenodigd in een dorpje waar een gigantische vuurwerkshow wird gegeven.
De plaatselijke fanfare wist niet wat hun overkwam want we gingen, samen met het Kenyaanse team, in polonaise over straat.
De Kenyanen gaven ook nog een demo in Afrikaanse dans, zodat hier nog lang over gesproken zal worden.

Na een toespraak van de burgemeester, zijn we snel weer in de bus gegaan en om 22.30 onze maaltijd genuttigd.

MAANDAG HEBBEN WIJ EEN DAGJE VRIJAF GENOMEN. HET WAS S MORGENS AL PRACHTIG WEER EN IEDEREEN WAS VRIJ OM TE DOEN WAAR HIJ ZIN IN HAD, DAT BETEKENDE DAT SOMMIGEN UITSLIEPEN, ANDEREN GENOTEN OP HET TERRAS VAN DE ZON EN DE REST GING EEN WANDELING IN HET STADJE MAKEN.

NA DE LUNCH (PASTA ETC) HEBBEN WE HET PAK AANGETROKKEN EN IS ER DOOR DE HANTEI DELEGATIE EEN TRAINING VERZORGD, HIERAAN DEDEN DE KENIANEN OOK MEE.

NA GEDOUCHED TE HEBBEN (DIT GOLD VOOR IEDEREEN) WAS ER DE WARME MAALTIJD IN DE VORM VAN SPAGHETTI, PATAT, SCHNITSEL, EN ALS TOETJE EEN GEPOFTE APPEL). DEZE AVOND ZIJN WE MET DE HELE CLUB NAAR EEN BOWLINGCENTRUM GEGAAN EN HEBBEN WE TOT CA. 22.30 UUR GEBOWLED.

HIERNA ZIJN WE GEZAMENLIJK NAAR HET HOTEL TERUG GEGAAN EN HIER EEN SLAAPMUTS GENOMEN WAARNA DE KLEINSTEN NAAR BED GEGAAN ZIJN EN DE GROOTSTEN NIET.

DINSDAGMORGEN STONDEN WIJ OP MET DE BEDOELING NAAR HET STRAND TE GAAN, WE KEKEN NAAR BUITEN EN HET REGENDE PIJPENSTELEN.

WE HEBBEN BESLOTEN OM TOCH NAAR HET STRAND TE GAAN (CA. 80 KM) EN HOE DICHTER WE BIJ HET STRAND KWAMEN HOE MOOIER HET WEER WERD IN HET PLAATSJE POLICORO HEBBEN WE EERST EEN ARCHEOLGISCH MUSEUM BEZOCHT ZODAT WIJ ONZE PORTIE CULTUUR OOK WEER GEHAD HEBBEN EN AANSLUITEND ZIJN WE NAAR HET STRAND GEGAAN WAAR ONDERTUSSEN DE ZON OOK IS GAAN SCHIJNEN ZODAT WE HIER HEERLIJK GELUIERD EN GEZWOMMEN HEBBEN. OP DE TERUGWEG ZIJN WE GESTOPT IN HET PLAATSJE ROCCANOVA WAAR WIJ HET VEEN EN ANDER BEZICHTIGD HEBBEN EN WAAR WIJ DOOR HET EEN EN ANDER BEZICHTIGD WERDEN. WANT WIJ ZIJN HIER EEN ENORME HAPPENING (DE TELEVISIE HEEFT OOK AL EEN UITZENDING AAN ONA GEWIJD) ZODAT EEN IEDER ONS KENT EN OOK AANSPREEKT ALS LES HOLLANDES.

TERUG IN HET HOTEL HEBBEN WE GEDOUCHED EN AANSLUITEND DE MAALTIJD GENUTTIGD, WAARBIJ OOK EEN GEDEPUTEERDE VAN DE PROVINCIE AANWEZIG WAS. (JA JA, WIJ ZIJN EEN HOT ITEM)

HIERNA EEN BORREL GENOMEN EN VROEG NAAR BED WANT ONDANKS HET LUIEREN WAS IEDEREEN TOCH VERMOEID.

Op woensdag hebben we het laatste toernooi.
Na te hebben ontbeten was er 's morgens gelegenheid om in het stadje villa d'agri rond te lummelen en de laatste inkopen te doen.
De lunch, om 12.00 uur, bestond uit macaroni en op veler verzoek patat met een gegrilde hamburger en fruit toe. Om drie uur zijn we in de bus gestapt voor het laatste toernooi in Paterno. De organisatie was typisch italiaans, chaotisch dus, maar na einige correcties onzerzijds kwam er na verloop van enige tijd toch schot in de zaak.
Samen met de diverse italiaanse verenigingen en het keniaanse team hebben we demonstraties gegeven (taegeuk's). Daarna zijn, onder toezicht van de diverse hoogwaardigheidsbekleders (oa de burgemeester), de wedstrijden begonnen. Er waren diverse partijen van een zeer hoogstaand niveau, waarvan het merendeel door Hantei gewonnen werd. Dit resulteerde in het wederom verkrijgen van de prijs voor het beste team van de dag, en tot onze grote verbazing kregen we een enorme beker voor het beste team van alle toernooien tesamen.

Na de diverse fotosessies hebben we de thuisreis aanvaard en om 22.00 uren zijn we gaan eten. (Pasta, rollade en slabonen met knoflook). Na de overwinningen gevierd te hebben met een borrel zijn we snel in de koffer gedoken.

Gepland is dat we vrijdag om 12.50 uur vanaf Napels vertrekken en om 14.55 uur op Keulen landen en dat we dan om ca 18.00 uur weer in Oldenzaal zijn. Dit alles onder voorbehoud aangezien er op dit moment in Italie op de vliegvelden gestaakt wordt.